Jest wiele powodów, które przemawiają za tym by firma była zarejestrowana pod adresem zamieszkania. Najczęściej stoją za tym względy finansowe i praktyczne. Jeśli zamierzacie prowadzić działalność w Internecie, najpewniej nie będziecie potrzebowali specjalnego biura do przyjmowania interesantów. Większość spraw związanych z obsługą zamówień i klientów można wtedy bez trudu załatwić przy wykorzystaniu komputera i telefonu, pozostając w wygodnym mieszkaniu. Odpada wtedy wiele kosztów związanych z prowadzeniem takiego biura – czynsz, opłaty za media, wyposażenie i reklama. Oczywiście, należy się również liczyć z pewnymi niedogodnościami, szczególnie jeśli mieszkanie nie należy do wielkich.   Firma w domu - za Korzyści finansowe przemawiają za takim rozwiązaniem. Są jednakże i pewne minusy. Mając firmę zarejestrowaną pod adresem mieszkania, nie wszystkie wydatki będzie można wpisać w koszty firmy. Nie zawsze jest też możliwość spotkania się z ważnym kontrahentem, który będzie zamierzał odwiedzić nowego współpracownika. Ostateczny rachunek za i przeciw w większości przypadków ustawia się po stronie firmy w mieszkaniu. Niestety, nie jest to opcja dla każdego. Prowadzenie firmy w warunkach domowych wymaga pewnej dozy skupienia i spokoju. Jeżeli więc zamieszkujemy w niewielkim mieszkaniu z kilkoma domownikami, może być ciężko wydzielić dodatkowe miejsce do pracy, w którym będzie cisza niezbędna dla rozmów telefonicznych. Nie zapominajmy o tym, że prowadzenie firmy to generowanie dużej ilości dokumentów. Wprawdzie duża część i tak jest przechowywana na dyskach komputerów, ale co zrobić z kopiami faktur i korespondencją? Jej magazynowanie przez kilka lat wymaga miejsca, o które bardzo trudno.   Firma w mieszkaniu - przeciw W dużo lepszej sytuacji są osoby zamieszkujące domy, a nie mieszkania. Tam wydzielenie osobnego pomieszczenia na gabinet nie będzie trudne. Może być urządzony w piwnicy lub na poddaszu, w zależności od warunków lokalowych. A na jakie oszczędności można liczyć w skali miesiąca? Koszt wynajmu niewielkiego, bo od 10 do 15 metrów biura to średnio od 1000 do 2000 złotych miesięcznie. Cena jest uzależniona od lokalizacji i dodatkowych opcji. Dodajmy do tego koszt internetu i opłaty za media. W rezultacie możemy zaoszczędzić od 1200 do 2200 złotych miesięcznie. Dla sklepu internetowego to bardzo duże pieniądze, obok których nie można przejść zupełnie obojętnie.