Pogotowie komputerowe – biznes dla informatyka

Doświadczenie i umiejętności w naprawie sprzętu komputerowego są w dzisiejszym świecie na wagę złota. Kiedy komputery otaczają nas na niemal każdym kroku, potrzebni są fachowcy którzy trafnie zdiagnozują problemy i będą potrafili je wyeliminować. Duże ośrodki miejskie to idealne miejsce do tego, aby założyć w nich pogotowie komputerowe. Spore zagęszczenie firm i sklepów daje niemal nieograniczone możliwości pozyskiwania nowych, dochodowych zleceń. Świadczenie szybkich, całodobowych usług komputerowych to zajęcie stworzone z myślą o informatykach i zapaleńcach komputerowych, którzy potrafią ogarnąć każdy problem związany z działaniem sprzętu elektronicznego.   Jak zacząć? Co będzie nam potrzebne, aby móc świadczyć usługi tego typu? Przede wszystkim wiedza i umiejętności, a także kontakty u dostawców części. Warto przy tym wynegocjować dla siebie korzystne rabaty. Da nam to większe możliwości zarobku oraz pozwoli konkurować cenami. Ale poza tym nie będziemy mogli obejść się bez samochodu. Dojazd do klienta wymaga niezależności i szybkości. Samochód może być przy tym naszą ruchomą reklamą, jeżeli wykonamy na nim kilka reklamowych grafik. Prowadzenie zarejestrowanej działalności gospodarczej to oczywisty wymóg, o którym nie rozpisujemy się za wiele. Zanim zaczniemy realizować zlecenie, musimy pamiętać o tym, by dokładnie przeanalizować lub stworzyć regulamin świadczenia usług. Jest to podstawa naszej działalności, która będzie regulowała sposób załatwiania zleceń.   Jak się zareklamować? Żaden biznes nie będzie mógł się obejść, jeżeli nie zadbamy o reklamę. W przypadku usług naprawy komputerów nie będzie to zbyt trudne. Wszystkie działania promocyjne to przekrój dostępnych i bardzo popularnych metod. Zaczynając od rozdawnictwa ulotek, poprzez reklamę w prasie lokalnej, skończywszy na pozycjonowaniu strony internetowej na właściwie wybrane słowa kluczowe w kategoriach lokalnych. Możemy dodatkowo zainwestować w reklamę pocztą pantoflową i marketing szeptany na lokalnych forach. Jeżeli to nie przyniesie efektu, należy wzmocnić i jeszcze bardziej zaakcentować swoją obecność, stawiając na bardziej przykuwające uwagę reklamy – np. w środkach masowego przekazu, autobusach, a nawet w kolportowanie ulotek za pośrednictwem poczty polskiej.