Chcą zostać przedsiębiorcą i założyć własna firmę wystarczy mieć jedynie dobry pomysł. Reszta to tylko formalności, które można bardzo łatwo załatwić. Na samym początku trzeba odwiedzić Urząd Miasta i Gminy, aby zgłosić swoją działalność do ewidencji. Jeżeli będzie to spółka trzeba udać się do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców. Jako indywidualny przedsiębiorca wszelkie formalności możemy załatwić w Gminie w dziale ewidencji. Tam dostaniemy do wypełnienia wniosek o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Trzeba określić w nim dane naszej firmy i jej zakres zgodnie z PKD. Po wypisaniu wszystkich danych nasza firma zostaje wpisana do ewidencji i dostaje określony numer. Pracownik działu ewidencji wyśle wniosek o nadanie regonu i poinformuje wszystkie potrzebne instytucje. Jeżeli będzie to działalność związana z żywnością musimy załatwić formalność związane z sanepidem. Jako sprzedawcy alkoholu musimy zyskać zezwolenie na sprzedaż środków wyskokowych. Koncesja wydawana jest na czas określony.