Własny sklep odzieżowy to marzenie wielu miłośniczek mody. Założenie takiego punktu łączy się z wieloma wyzwaniami, którym musi sprostać przyszły właściciel. Współczesny klient szuka dobrych okazji, atrakcyjnej ceny i przede wszystkim markowych ubrań, które będą służyły dłuższy czas.

Grupa docelowa

wieszaki na odzież z logoZakładając sklep trzeba określić target, czyli do jakich klientów chcemy dotrzeć. Większość firm tworzących markowe ubrania kieruje swoje produkty do ludzi młodych (także tych, którzy uważają się za młodych duchem), ale nie brakuje też takich, które stawiają raczej na dojrzałość i elegancję. Wieszaki na odzież z logo markowych producentów zdecydowanie przyciągają klientów, bez względu na wiek i rodzaj garderoby.

Precyzyjne określenie potencjalnych klientów pomoże ustalić również gdzie będziemy szukać odpowiedniego lokalu. Młodzi ludzie spędzają dużo czasu w galeriach handlowych i pasażach, do których chętnie zaglądają po zajęciach, po pracy oraz w weekendy. Często łączą wypad do kina z zakupami i przerwą na posiłek np. w pizzerii. Nieco inaczej jest w przypadku starszych osób, które uczęszczają w określone miejsca. W każdym mieście jest to inna lokalizacja, dlatego warto wcześniej zorientować się, jakie rejony są najbardziej uczęszczane. Towar dobieramy względem tego, jaki styl będą preferowali klienci.

Franczyza

Alternatywą dla zakładania w pełni samodzielnego sklepu od podstaw jest franczyza. Włączając się do większej sieci otrzymujemy duże wsparcie, zarówno pod względem wyposażenia (meble, wieszaki na odzież z logo, dekoracje), jak i w kwestii przygotowania teoretycznego. Wszystko zależy jednak od polityki, jaką prowadzi dana sieć. Niektóre pozwalają na większą swobodę, inne nakazują ściśle trzymać się dokładnych wytycznych. Związanie się z taką siecią to niemal stuprocentowa pewność zysku. Wiele firm wymaga, aby wieszaki na ubrania z logo były widoczne już od pierwszego momentu, aby klienci od razu widzieli, z jakim asortymentem będą mieli do czynienia. Wchodząc we franczyzę musimy liczyć się także z tym, że będziemy zmuszeni dzielić się zyskiem z "górą".