Zdobycie klientów to sztuka, ale konieczna, aby osiągnąć sukces w swoim biznesie. Można ich pozyskać, ale można ich i też stracić, jeśli nie zadbamy o nich w odpowiedni sposób. Pozyskanie nowego klienta leży w interesie każdego przedsiębiorcy. Bez nich firma nie ma szansy na przetrwanie i zaistnienie na rynku. To klienci budują firmę i pozwalają przedsiębiorcy osiągnąć sukces. Jeżeli klient przekona się do naszych usług i będzie z nich zadowolony, to nie tylko stanie się naszym stałym klientem, ale będzie nas polecał swoim znajomym. Bardzo ważne jest, aby dbać o każdego klienta indywidualnie. Jeden zadowolony klient może przyprowadzić ze sobą setki kolejnych. Wizerunek firmy Podstawą do zyskania klientów jest stworzenie odpowiedniego wizerunku naszej firmy. Powinna ona wpadać w pamięć klientowi. Na samą myśl o naszej firmie powinien wiedzieć, ze jest to przedsiębiorstwo dobrej jakości, w którym pracują sami profesjonaliści. Trzeba tak zadziałać na klienta, aby w potrzebie sięgnął po nasze dobra i usługi. Firma musi być znana na rynku, aby mogli do niej trafić klienci. Bardzo dużą rolę odgrywa tutaj odpowiednia reklama. Nie może być też tak, że klienci na każdym kroku będą na nią wpadać. Wszystko, co jest przesadnie reklamowane bardzo szybko się nudzi i na pewno w taki sposób nie pozyskamy klientów. Reklama powinna być zrozumiała, ciekawa, ale nie przytłaczająca dla odbiorców. Warto też zastanowić się nad tym, kto ma w tej reklamie zagrać. Trzeba wiedzieć dla jakiej grupy klientów jest stworzona nasza firma. Jeśli oferowane przez ans produkty są skierowane do osób młodych, reklama również powinna być pod nich dostosowana. Jeśli oferujemy coś dla osób starszych, w takim kierunku musimy skierować reklamę naszej firmy. Logo firmy Bardzo ważnym elementem w firmie jest jej logo. Dziś bardzo niewielka liczba przedsiębiorstw tego logo nie posiada. To z nim jest ona kojarzona i to dzięki niemu wiele osób ta firmę w ogóle rozpoznaje. Logo jest nieodzowną częścią wizerunku firmy i powinno być w odpowiedni sposób zaprojektowane. Ma od razu kojarzyć się klientowi z przedsiębiorstwem do jakiego należy.