doświadczenie

Jeśli nigdy w życiu nie miałeś do czynienia z pracą w sklepie, oczywiście nie ma przeszkód byś założył sobie akurat sklep. Jednak jest całkiem prawdopodobne, że nie poprowadzisz go zbyt dobrze, nie będzie on przynosił zysków, a Ty sam nabawisz się tylko nerwów i frustracji. Bo, na przykład, nie będziesz wiedział jakie produkty powinieneś zamawiać, by sprostać oczekiwaniom klientów, w wyniku czego wiele z zamówionych dóbr będzie się po prostu marnowało i psuło. Dlatego dobrze, byś zdobył jakiekolwiek doświadczenie w branży, którą zamierzasz poprowadzić, a dopiero później zabrał się za biznesplan. Dlaczego najbardziej opłacalne jest to, na czym znasz się najlepiej? Ponieważ przede wszystkim będzie Ci łatwiej zacząć prowadzić biznes, będziesz wiedział na co zwracać uwagę, oraz jakie są twoje mocne i słabe strony – do tych słabych zatrudnisz po prostu kogoś, kto zna się na nich lepiej. Ponadto taka praca da ci mnóstwo satysfakcji – jeśli będziesz widział, że robisz coś z całą mocą, wkładasz w to mnóstwo zaangażowania i daje to efekty, doda Ci to skrzydeł i pozwoli osiągać wymierne korzyści z prowadzenia firmy. Pamiętaj, że na początku to Ty będziesz musiał pracować w firmie jak najwięcej, często całymi dniami, nie dosypiając i rzadko jedząc, a rodzinę widując tylko w święta. Wszystko po to, by ruszyć jak najlepiej z kopyta, i byś mógł po tym trudnym okresie odpocząć oraz powierzyć część obowiązków współpracownikom.